Object

Title: Społeczne i kulturowe aspekty grywalizacji w dobie pandemii = Social and cultural aspects of gamification during the pandemic era

Creator:

Kleszczyński, Kamil

Date:

2021

Resource Type:

artykuł

Contributor:

Nyćkowiak, Justyna - red. ; Kołodziej, Tomasz - red. ; Jasny, Michał - red.

Group publication title:

Rocznik Lubuski, 47

Abstract_pl:

Artykuł poświęcony jest wpływowi pandemii COVID-19 na rozwój grywalizacji. Pandemia przyczynia się do znacznego przyspieszenia cyfryzacji, która jest ściśle związana z grywalizacją. Ponadto, jak wskazują niektórzy propagatorzy grywalizacji, jej szczególna wartość wynika z upraszczania skomplikowanej rzeczywistości. Wszystko to sprawia, że pandemia wydaje się doskonałą pożywką dla rozwoju grywalizacji. Autor stara się ocenić czy faktycznie tak jest, analizując rozmaite przejawy grywalizacji, zwłaszcza w takich obszarach, jak: media i komunikacja, zdalne formy pracy oraz nauki czy sterowanie zachowaniami społecznymi.

Abstract:

This article looks at the impact of the COVID-19 pandemic on the development of gamification. The pandemic has brought about a significant increase in digitisation, which is closely related to gamification. Moreover,as some proponents of gamification point out, its particular value comes from simplifying a complex reality. All of these make the pandemic seemlike a perfect breeding ground for the development of gamification. The author attempts to assess whether this is in fact the case by analysing various manifestations of gamification, especially in such areas as: media and communication, remote forms of work and learning, as well as controlling social behaviour.

Publisher:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:zbc.uz.zgora.pl:79745

DOI:

click here to follow the link

Pages:

57-71

Source:

Rocznik Lubuski, tom 47, część 2

Language:

pol

Rights:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

Objects

Similar

This page uses 'cookies'. More information