Nie masz uprawnień do wyświetlenia tego obiektu. Aby poprosić o dostęp do niego, wypełnij poniższe pola.
Markowska-Manista, Urszula
2021
artykuł
Bochno, Ewa - red. ; Kopaczyńska, Iwona - red.
Rocznik Lubuski, 47
Celem niniejszego artykułu jest uchwycenie specyfiki i zasadności bezkontekstowego nauczania tematów drażliwych z uwzględnieniem rosnącej różnorodności kulturowej w polskich szkołach. Termin "nauczanie bezkontekstowe" oznacza naukę o różnorodności kulturowej w szkołach, które przez długi czas nie były, ale z czasem stają się coraz bardziej kulturowo zróżnicowane. Z jednej strony, artykuł poświęcony jest asymetrii szkolnej związanej z programami nauczania. Z drugiej opisuje potrzeby zróżnicowanych grup uczniów i nauczycieli związane z dekolonizacją treści edukacyjnych w coraz bardziej zróżnicowanym świecie. Ze względu na ograniczoną ilość miejsca artykuł jest jedynie próbą zasygnalizowania pewnych istotnych dla omawianego tematu kwestii, które mogą stanowić punkt wyjścia do dalszych analiz i refleksji nad koniecznością dekolonizacji szkolnych programów nauczania.
The aim of this article is to capture the specifics and validity of non-contextual teaching of sensitive topics focusing on the increasing cultural diversity in Polish schools. The term "non-contextual teaching" refers to teaching about cultural diversity in schools which were non-diverse for a long period of time, but are becoming increasingly culturally diverse. On the one hand, the paper looks at school asymmetries related to school curricula. On the other hand, it describes the needs of diverse groups of students and teachers connected with the decolonisation of educational content in the increasingly diversified world. Due to the limited space available in the paper, the article is only an attempt at signalling certain issues important for the subject at hand that can be a point of departure for further analysis and reflection about the necessity to decolonise school curricula.
Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe
application/pdf
oai:zbc.uz.zgora.pl:79720
kliknij tutaj, żeby przejść
141-156
Rocznik Lubuski, tom 47, część 1
eng
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2024-07-03
2024-07-02
32
https://zbc.uz.zgora.pl/publication/89532
RDF
OAI-PMH
Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji Rozumiem