Moczulska, Marta - red. ; Preston, Peter- red. jęz. ; Stankiewicz, Janina - red. nacz. ; Zmyślony, Roman - red. statyst. ; Adamczyk, Janusz- red. ; Skalik, Jan - red.
Zasadniczym celem opracowania jest ocena kształtowania relacji wewnątrzgminnych, na przykładzie miasta Poznań, w kontekście marketingu terytorialnego. W materiale podjęto próbę zdefiniowania koncepcji marketingu terytorialnego, a także wyjaśnienia wzajemnych korelacji między marketingiem terytorialnym i zależnościami wewnątrzgminnymi w dążeniu do podniesienia roli i znaczenia, a w konsekwencji wartości podstawowej jednostki samorządu terytorialnego. ; Wybór Poznania wiąże się z faktem, że w Mieście zaczyna współcześnie dochodzić do kooperacji pomiędzy władzami samorządowymi, a jego mieszkańcami. W przeprowadzonej analizie autorzy podjęli się wyjaśnienia kształtowania przedmiotowych relacji w odniesieniu do starzenia się społeczeństwa, kwestii ekologicznych, potrzebie partycypacji społecznej obywateli, a także potrzebie zapewnienia wysokiego poziomu życia mieszkańcom. Konkluzją jest stwierdzenie, że kształtowane przez miasto Poznań relacje wewnątrzgminne, mimo niekiedy swoich wad, mają wspólny cel, a mianowicie podniesienie poziomu życia wszystkich mieszkańców.
The main objective of this article is to evaluate the significance of forming the intra-municipal relations in relation to place marketing, based on the example of the Polish city of Poznan. Different conceptions of place marketing, and intra-municipal relations are defined, their mutual correlation aimed towards increasing a city's value is explained, and intra-municipal relations are illustrated. Poznan was chosen due to the preparatory cooperation which took place between the city, and its citizens. ; It is explained how Poznan's authorities incorporate practices of shaping the intra-municipal relations as a place marketing practice, for facing the city?s important challenges such as: ageing of the society, ecological issues, the need for public participation, as well as the importance of maintaining a high quality of life for its citizens. The conclusion is drawn, that such marketing efforts for dealing with these issues do in fact have the joint goal of increasing the quality of life of all the residents of the city and that these practices are a recognised part of place marketing for the city of Poznan.
Zielona Góra: Faculty of Economics and Management Press
Management, vol. 22, no 1 (2018)
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2020-06-23
2020-06-23
93
https://zbc.uz.zgora.pl/publication/63707
Barska, Anetta - red. Ślusarz, Bogdan - red. Michałowska, Mariola Wyrwa, Joanna Jóźwiakowski, Paweł Kłosiewicz-Górecka, Urszula Danielak, Wiesław Suszek-Masłowska, Wioletta Wasiluk, Anna Markowska, Ewelina Mlaskawa, Julita Zabrocki, Romuald Suszek-Namroży, Anna
Olczak, Agnieszka Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk. Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red nauk.
Herberger, Jerzy Kozłowska, Monika
Olczak, Agnieszka Magda-Adamowicz, Marzenna - red. Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red.
Sapryka, Viktor Zvyeryeva, Olga Frątczak-Müller, Joanna - red. Mielczarek-Żejmo, Anna - red.
Secler, Bartłomiej Młyńczyk, Łukasz red.
Grondys, Mariusz Gorzelana, Joanna - red. nauk. Seul, Anastazja - red. nauk.
Opiłowska, Elżbieta Leszkowicz-Baczyński, Jerzy - red.