Object

Title: Kompetencje nauczycieli w zakresie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej w nauczaniu. Z badań etno-pedagogicznych = The teachers` competences in using information and communication technology. From etno-pedagogical research

Contributor:

Magda-Adamowicz, Marzenna - red. ; Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red.

Group publication title:

Rocznik Lubuski, 43

Abstract_pl:

W tekście podejmujemy dyskusję kulturowych kontekstów formowania się kompetencji nauczycieli w obszarze technologii informacyjno-komunikacyjnej. Sięgając do wyników badań realizowanych z zastosowaniem etnografii edukacyjnej (obserwacji uczestniczącej, wywiadów, performansu), identyfikujących bariery sięgania w szkolnej codzienności po nowe technologie dla zmiany modelu nauczania, przebiegającej według schematu "od przekazywania wiadomości do konstruowania wiedzy", podpowiadamy rozwiązania w postaci uczestniczących badań interwencyjnych.

Abstract:

The article discusses cultural contexts of forming teachers? competences in information and communication technology. Based on the results of the studies carried out with the use of educational ethnography (participant observation, interviews, performance), which studies identify barriers in reaching in everyday school reality for new technologies allowing changes (following the schema of "from passing knowledge to constructing knowledge") in the teaching model, the authors of this article suggest solutions in the form of interventional participant study.

Publisher:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:zbc.uz.zgora.pl:79338

Pages:

148-162

Source:

Rocznik Lubuski, tom 43, część 1

Language:

pol

Rights:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

Objects

Similar

This page uses 'cookies'. More information