Object

Title: Resistance as an element of contradictory school culture = Opór jako element kultury szkoły pełnej sprzeczności

Creator:

Babicka-Wirkus, Anna

Date:

2021

Resource Type:

artykuł

Contributor:

Bochno, Ewa - red. ; Kopaczyńska, Iwona - red.

Group publication title:

Rocznik Lubuski, 47

Abstract_pl:

Artykuł podejmuje problematykę kultury szkolnej z perspektywy tkwiącego w niej oporu. Opór ten jest przejawem sprzeczności kultury szkolnej. Celem artykułu jest analiza przeciwstawnych przejawów kultury szkolnej mieszczących się w różnych obszarach jej oddziaływania. Paradoksalnie kultura szkolna oparta jest na sprzecznościach, a zatem jej pełne poznanie wymaga zdiagnozowania współistniejących w niej dwoistości. Przedmiotem niniejszego artykułu jest analiza zderzenia tych dwoistości w wymiarze normatywnym, organizacyjnym, symbolicznym, przestrzennym, czasowym, estetycznymi interakcyjnym.

Abstract:

The article deals with the issue of school culture from the perspective of its inherent resistance. It is a manifestation of a contradictory nature of this culture. The text aims to analyze the oppositional manifestations of school culture located in different dimensions of its activity. Paradoxically, school culture is constructed from contradictions and thus, its full knowledge requires the diagnosis of the dualities that coexist in it. This article analyzes the clash of these dualities in normative, organizational, symbolic, spatial, temporal, aesthetic and interactive dimensions.

Publisher:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:zbc.uz.zgora.pl:79708

DOI:

click here to follow the link

Pages:

44-52

Source:

Rocznik Lubuski, tom 47, część 1

Language:

pol

Rights:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

Objects

Similar

This page uses 'cookies'. More information