Obiekt

Tytuł: Funkcjonowanie uczniów należących do grup rówieśniczych i bez przynależności grupowej w relacji ja-zadanie = Functioning of students belonging to peer groups and without group membership in the relation me-task

Autor:

Fudali, Maria ; Dziubak, Aneta

Data wydania:

2013

Typ zasobu:

artykuł

Współtwórca:

Wołk, Zdzisław - red.

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 39

Streszczenie:

Funkcjonowanie jednostki w roli ucznia w dużej mierze zależy od przynależności do grupy. Uczniowie gimnazjum, którzy należą do grup rówieśniczych w klasie, mają pozytywny stosunek do szkoły. Jest to dla nich miejsce spotkań z rówieśnikami, którzy udzielają im pomocy i wsparcia niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania w roli ucznia. Tacy uczniowie częściej czują się w szkole dobrze i bezpiecznie. Niewielu uczniów, którzy są członkami grup rówieśniczych, rozwija swoje hobby i zainteresowania. Wolą towarzystwo rówieśników i spędzanie z nimi wolnego czasu. ; Uczniowie, którzy nie należą do żadnej grupy rówieśniczej, traktują szkołę jako zło konieczne i nie nadają jej pozytywnego znaczenia. Unikają wielu zadań wynikających z roli ucznia i nie są w satysfakcjonujących relacjach z kolegami z klasy (nie otrzymują od nich żadnego wsparcia ani pomocy). Szkoła jest dla nich miejscem, w którym nie czują się bezpieczni (zarówno fizycznie, jak i psychicznie). Dlatego należą do grupy uczniów zagrożonych wypadnięciem z systemu szkolnego.

Abstract:

The functioning of an individual in the role of a student depends largely on group membership. Junior high school students who belong to peer groups in class have a positive attitude to school. For them it is a place to meet their peers who provide them with help and support indispensable to the proper functioning in the role of a student. Such students more often feel good and safe at school. Few students who are the members of peer groups develop their hobbies and interests. They prefer the company of their peers and spend their free time with them. ; The students who do not belong to any peer groups treat school as a necessary evil and do not give it a positive meaning. They avoid numerous tasks resulting from the role of a student and are not in satisfactory relationships with their classmates (they do not get any support or help from them). For them school is a place where they do not feel secure (both physically and mentally). Therefore they belong to the group of students being at risk of falling out of the school system

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:zbc.uz.zgora.pl:85137

Strony:

203-214

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 39, część 2

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2025-05-19

Data dodania obiektu:

2025-05-19

Liczba wyświetleń treści obiektu:

4

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://zbc.uz.zgora.pl/publication/95789

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji