Sformułowanie "drugie życie" szkoły sugeruje funkcjonowanie na jej tereniedwóch niezależnych czy względnie niezależnych systemów, z czego "drugi"system wydaje się niejako głębszy, dotyczący spraw ukrytych pod systemem"pierwszym", który można nazwać oficjalnym (ten drugi zaś nieoficjalnym). ; Szkoła - tak jak i inne instytucje społeczne - funkcjonuje dzięki ustaleniom prawnym, ustabilizowanej organizacji formalnej stanowiącej społecznie funkcjonujący model szkoły, za którym stoi władza, sankcje oraz powszechna akceptacja. ; Jednocześnie placówka ta ma też swoje ukryte, niejawne życie, obejmujące zjawiska "pozamodelowe", wprowadzające zmiany lub wypaczenia do owych powszechnie i formalnie akceptowanych ustaleń.
Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2021-12-02
2021-07-26
123
https://zbc.uz.zgora.pl/publication/65640
Nazwa wydania | Data |
---|---|
"Drugie życie" gimnazjum | 2021-12-02 |
Zahorska, Marta Narkiewicz-Niedbalec, Ewa - red.
Mianowska, Edyta Wołk, Zdzisław - red.
Słowiński, Lech (1922-2005) Margul, Elżbieta - tł.
Kobyłecka, Ewa Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.
Pisz, Zdzisław (1946- ) - red.
Pisz, Zdzisław (1946- ) - red.
Pisz, Zdzisław (1946- ) - red.
Pisz, Zdzisław (1946- ) - red.