Magda-Adamowicz, Marzenna - red. ; Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red.
Strategie ideologizowania przez polityków edukacji mają charakter aktywnego i względnie otwartego (jawnego) ideologizowania m.in. praktyk analityczno-retorycznych edukacji. Są to elementy względnie dobrze czytelnych strategii retoryki polityczno-publicznej. Na ogół nie przybierają one wyrafinowanych form. To, które elementy ideologiczne zostały "wymieszane" z określonymi elementami edukacyjnymi, kto za to odpowiada, co chce przez to politycznie osiągnąć jest dosyć czytelne. ; Fakt przeważnie niskiego wyrafinowania jawnych strategii mieszania edukacji z polityką i ideologią nie powoduje jednak słabych recepcji społecznych. To, że "mieszanie" elementów edukacji z polityczno-ideologicznymi jest potencjalnie łatwo demaskowalne, nie prowadzi jeszcze do społecznych demistyfikacji ideologii w przytaczanych publicznie twierdzeniach polityków. Często bywa i tak, że ideologiczny kontekst twierdzeń edukacyjnych umyka uwadze opinii publicznej.
Strategies of ideologization of education used by politicians take the form of active and relatively open (overt) ideologization, among others, of analytical and rhetorical practices in education. They are elements of relatively clear strategies of political and public rhetoric. Usually, they do not take refined forms. Which ideological elements are "blended" with particular educational elements, who is responsible for the blending, and what the person wants to politically achieve with this is quite transparent. ; The frequently poor refinement of open strategies of the blending of education and politics/ideology does not result in poor social reception. The fact that the "blending" of educational and political-ideological elements is easy to expose does not, however, lead to the social demystification of the ideologies used by politicians in public statements. Frequently, the ideological context of educational statements escapes the general public?s attention.
Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii
Rocznik Lubuski, tom 43, część 1
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2024-06-03
2024-06-03
29
https://zbc.uz.zgora.pl/publication/89142
Bazuń, Dorota Zielińska, Maria - red. Lisowski, Krzysztof - red.
Pisarska, Aleksandra Moczulska, Marta - red. Preston, Peter- red. jęz. Stankiewicz, Janina - red. nacz. Zmyślony, Roman - red. statyst. Adamczyk, Janusz- red. Skalik, Jan - red.
Melosik, Zbyszko (1956- ) Kowalski, Mirosław - red. Kowalska, Ewa - red.
Stachowicz, Jacek Bąbka, Jarosław - red Kowalska, Ewa - red.
Kizielewicz, Joanna Winiarska, Magdalena Skrzeszewska, Katarzyna Szelągowska-Rudzka, Katarzyna Stankiewicz, Janina - red. nacz. Preston, Peter- red. jęz. Zmyślony, Roman - red. statyst. Skalik, Jan - red. Moczulska, Marta - red. Adamczyk, Janusz- red.
Wysocka, Karolina Jungnickel, Christian Szelągowska-Rudzka, Katarzyna Stankiewicz, Janina - red. nacz. Preston, Peter- red. jęz. Zmyślony, Roman - red. statyst. Skalik, Jan - red. Moczulska, Marta - red. Adamczyk, Janusz- red.
Rahman, Mostafizur Hasan, Monjurul Hossain, Alamgir Kabir, Zahangir Stankiewicz, Janina - red. nacz. Preston, Peter- red. jęz. Zmyślony, Roman - red. statyst. Skalik, Jan - red. Moczulska, Marta - red. Adamczyk, Janusz- red.
Kowalski, Mirosław Radziwołek, Marcin Bąbka, Jarosław - red Kowalska, Ewa - red.