Obiekt

Tytuł: Epistemologiczny kontekst pedagogiki i jej tożsamość = Epistemological context of education and its identity

Autor:

Magda-Adamowicz, Marzenna

Data wydania:

2012

Typ zasobu:

artykuł

Współtwórca:

Idzikowski, Bogdan - red. ; Kowalski, Mirosław - red.

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 38

Streszczenie:

Na tle epistemologicznej teorii prawdy w naukach o wychowaniu autorka wyraziła zaniepokojenie: 1/ przedmiotem naukowego zainteresowania pedagogów, 2/ niską samooceną teoretyków wychowania, 3/ faktem, że przedmiot zainteresowań naukowych pedagogów często koliduje z obszarami badanymi przez inne nauki, np. psychologię, socjologię, filozofię, co w konsekwencji prowadzi do stanu badań naukowych w obszarze edukacji, 4/ wielością przedmiotów w studiowaniu pedagogiki (pedagogika ogólna, wprowadzenie do pedagogiki, filozoficzne podstawy pedagogiki, współczesne trendy w pedagogice, teoretyczne podstawy pedagogiki, doktryny pedagogiczne), która zaciera przedmiot i charakter edukacji jako nauki, 5/ sytuacją pedagoga-teoretyka-badacza (posiadającego bogatą wiedzę w określonej dziedzinie; konstruującego, organizującego i realizującego badania, bardzo często bez żadnych dotacji; piszącego monografie; pozyskującego fundusze).

Abstract:

Against a background of epistemological theory of the truth in educational sciences, the author has expressed her concern about: 1/ the object of scientific interest of educators, 2/ low self-esteem of education theorists, 3/ the fact that the object of academic interests of educators often interferes with the areas studied by other sciences, e.g., psychology, sociology, philosophy, which consequently leads to the state of scientific research in the area of education, 4/ the multiplicity of subjects while studying education (general education, introduction to education, philosophical fundamentals of education, contemporary trends in education, theoretical fundamentals of education, educational doctrines) which blurs the subject and character of education as a science, 5/ the situation of an educatortheorist-researcher (possessing a wealth of knowledge in a specific area; who constructs, organizes and implements the research, very often without any subsidies; writing monographs; winning funds).

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:zbc.uz.zgora.pl:85000

Strony:

73-88

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 38, część 2

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

30 kwi 2025

Data dodania obiektu:

30 kwi 2025

Liczba wyświetleń treści obiektu:

55

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://zbc.uz.zgora.pl/publication/95108

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji